Dożynki {czyli nowe książki!}

Na koniec sierpnia w Sokółce urządzono Dożynki Wojewódzkie. Urodziłam się w tym mieście i wychowałam, więc byłam niezwykle dumna, że taka ważna impreza będzie tu organizowana. W prawdzie jechać mocno nie chciałam, ale rodzice mnie namówili i muszę przyznać -było warto.

IMG_3945

Natrafiłam na pana, który sprzedawał jakieś stare książki (3 zł sztuka!), rozłożone na kartonie, całe zakurzone -gdy to ujrzałam, oczy mi wręcz zalśniły (a przynajmniej tak mówi moja Mama) i czym prędzej pobiegłam zobaczyć, co ciekawego mogę znaleźć. Z całego stosu książek wybrałam cztery. I mam nadzieję, że nie pożałuję, że akurat je wybrałam.



IMG_3946Reportaż spod szubienicy Juliusz Fučík

Ostatnie słowa człowieka skazanego na śmierć. Skomplementowane i opublikowane przez jego żonę. Podejrzewam, że to nie będzie lekka lektura, przechodzi mnie wręcz taki lekki dreszczyk. Dreszczyk zaciekawienia i wyczekiwania, kiedy to usiądę w cichym pokoju z kubkiem gorącej herbaty i zacznę czytać.

lubimyczytać: 23 czytelników.

.

Pokolenie Teresy Elżbieta JackiewiczowaIMG_3947

Książka najbardziej znana z tych, które wybrałam. Szczerze mówiąc wybrałam tą książkę ze względu na autorkę, gdyż nazywam się Elżbieta, a moja Mama jest z domu Jackiewicz (przypadek?), a także dlatego, że powieść mówi o wojnie. Ostatnio myślałam, by zagłębić się w literaturę o tej tematyce. Poczytamy, zobaczymy.

lubimyczytać: 138 czytelników.

.

IMG_3948

Dziwaczne dzieciństwo Jadwiga Loria

Książka o Francuzce, która przenosi się do Polski i próbuje się jakoś odnaleźć w tym nowym świecie. Czytanie zaczęłam właśnie od tej lektury i muszę powiedzieć, że podoba mi się język autorki, czyta mi się przyjemnie. Zaciekawiło mnie to, że jest to jedyna książka pani Lorii.

lubimyczytać: 6 czytelników.

.

Gdy spada lawina Janina DziarnowskaIMG_3949

Zaintrygował mnie tytuł. Akcja dzieje się w latach poprzedzających II WŚ. Nie jest to pierwsza książka pani Dziarnowskiej, mam nadzieję, że ta pozycja zachęci mnie do innych dzieł autorki.

lubimyczytać: 14 czytelników

.

..

.

Pan, który sprzedawał polecił jeszcze jedną książkę – Poświęcenie to za mało, której sam był autorem. Kupiłam i dostałam nawet dedykację. Duma pierś rozpiera!

nie ma jej na portalu lubimyczytać, więc będę miała zaszczyt ją dodać, nie mogę się już doczekać!

nie ma jej jeszcze na portalu lubimyczytać, więc będę miała zaszczyt ją dodać, nie mogę się już doczekać!


Wszystkie książki, jako, że są mało znane, stare, poniszczone i kupione w takim nietypowym dla mnie miejscu będą brały udział w wyzwaniu Książki nieoczywiste, bo oczywiste jak najbardziej nie są. Recenzje już niedługo!

CzytamyKsiążkiNieoczywiste2015

Skomentuj

